Monday 23 April 2012

BicARa rASa !!!!!!

Assalamualaikum w.b.r!
        Semoga kita semua dirahmati Allah  hendaknya dalam segala apa yang kita lakukan.. Rasanya lama juga saya tidak menulis apa-apa di ruangan bicara rasa  blog saya ini.. Saya bersyukur sangat dapat memasukkan link Al-Quran di blog saya malam ini. Terima kasih daun keladi  kepada rakan seperjuangan yang hanya berhubung di alam maya..Norazian Ismail yang sudi berkongsi ilmu... Banyak info yang rakan-rakan PJJ titipkan di ruangan laman muka buku kumpulan PJJ ambilan khas 46/47, Kohort 2.....Terima kasih yang tidak terhingga. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas budi dan jasa kalian... Cuba klik di ...Santapan jiwa...anda boleh mendengar alunan bacaan ayat-ayat suci A-Quran  ... Sambil kita membuat tugasan bolehlah kitamendengar alunan  bacaan ayat suci Al-Quran sebagai halwa telinga..menjadi peneman setia kita di kejauhan malam... Anda boleh memilih  mana-mana surah yang diingini..  Begitulah canggih dunia tanpa sem[padan kini.. Ledakan teknologi maklumat menjadiakan dunia kini hanya berada di hujung jari anda... Pelbagai maklumat dapat kita ketahui dengan melayari internet.

        Belajar pada usia  yang berbunga senja ini memang banyak dugaan, cabaran dan halangan. Kesihatan menjadi aset paling berharga. Saya sendiri mengalaminya..Tanggal 20 April 2012, hari Jumaat tidak akan saya lupakan dalam diari kehidupan saya.. Saya diserang pening kepala yang serius sehinggakan dunia drasakan berputar ligat  ibarat putaran kipas di bumbung rumah...Sehinggakan menunaikan solat pun dalam keadaan duduk... Seharian tidak dapat bangun terasa seperti berada di lautan yang bergelombang...Hanya kalimah Allah yang bermain di bibir dan saat kematian yang menjelma di hujung mata... Seumur hidup belum pernah saya alami keadaan seperti itu.

         Alhamdulillah, kini saya beransur pulih walaupun sesekali masih terasa ...Allah masih memanjangkan usia saya untuk meneruskan kehidupan...pengajian...dalam mengejar kesempurnaan hidup di dunia dan di akhirat...Jagalah kesihatan kita.. Sayangi  diri  kita yang tiada duanya ini....Wassalam


 

1 comment: